Alida Chen
Alida Chen, badmintonspeelster, oud leerlinge van TTS Beekdal Lyceum in Arnhem.
Ook zij mocht de Nederlandse leeuw verdedigen zowel in het enkelspel en als in het internationaal dubbel.
Zichtbaar genietend van dit gehele evenement en met twee gewonnen wedstrijden op zak werd dit interview gemaakt in een rust periode.

"We zijn inmiddels alweer over de helft van onze reis in Nanjing, China. Sommige sporten zijn vandaag pas begonnen met de Spelen, terwijl andere (waaronder badminton) al zijn afgelopen. Gisteren waren de finales van het badminton en gelijk daarna ook de prijsuitreiking. Wij waren daarbij en wat waren de wedstrijden spannend!"

"Zelf heb ik erg lekker gespeeld dit toernooi. Ik heb echt alles eruit gehaald wat erin zat. Ik heb twee wedstrijden gewonnen in mijn poule, een makkelijke en een moeilijkere partij, en een wedstrijd verloren van een 3/4e geplaatste Thaise speelster. Ik had haar al eerder zien spelen en de Dutch Open van vorig jaar zien winnen. Het zou dus erg moeilijk worden en dat werd het uiteindelijk ook. Ik heb gevochten en geprobeerd om zoveel mogelijk mee te komen met haar spel/niveau, maar deze speelster was gewoon een maat te groot voor mij. Maar met twee winstpartijen werd ik de beste tweede van mijn poule. Dat betekent dat ik bij de laatste 16 ben geëindigd! Dit was trouwens ook mijn doel voor de singel."

"In de mix had ik een Sloveense partner. We hebben veel overlegd over de posities en tactiek in onze wedstrijden en ik merkte ook dat het steeds een beetje beter ging; dat we steeds meer op elkaar waren ingespeeld. We hadden drie van de drie wedstrijden in onze poule gewonnen. Hiervan waren twee wedstrijden drie setters. En daarmee werden we eerste in onze poule en gingen we door naar de kwartfinale! We troffen in de kwartfinale een Chinees meisje en een Thaise jongen. De eerste set ging erg moeizaam. We wisten niet zo goed hoe we tegen dit koppel moesten spelen. We probeerden snel te spelen en veel aan te vallen, maar alles kwam 3 keer zo hard terug aan onze kant. Het zijn misschien geen mixspelers, maar ze zijn wel erg vaardig. De tweede set ging wel een stuk beter. We probeerden het tempo eruit te halen door ook af en toe hoog te lobben en goed klaar te staan.