Dafne doet het weer!

23/05/2016

Dafne Schippers heeft het uitstekend naar haar zin in Hengelo.
Kippenvel voor Dafne Schippers

Dafne Schippers (oud-leerlinge van Topsport Talentschool Leidsche Rijn in Utrecht) is een wereldster in de atletiek. De wereldkampioene op de 200 meter siert overal ter wereld de manshoge posters van de Nike Stores, maar de FBK Games in het knusse Hengelo blijft ze trouw. "Ik geniet hier zo van het publiek en de aanmoedigingen. Ik kreeg kippenvel tijdens mijn ereronde", zei de 23-jarige sprintdiva na haar superieure optreden in Twentse atletiekstadion.
Schippers won de 200 meter in 22,02, een tijd die nog nooit was gelopen op een Nederlandse atletiekbaan. Het was ook haar tweede tijd ooit. De Utrechtse was alleen sneller tijdens haar glorieuze optreden in Peking, waar ze goud won in 21,63. "Toch had ik deze tijd niet verwacht. De omstandigheden waren niet in mijn voordeel; typisch Nederlands weertje he, met die regen. Dat deze tijd eruit rolt sterkt me alleen maar in de overtuiging dat ik goed bezig ben."
Schippers trainde voor de WK indoor in maart, waar ze zilver pakte op de 60 meter, vooral op haar start. In de maand april, tijdens de trainingsstage in Florida, scherpte ze haar vorm verder aan en werkte aan haar uithoudingsvermogen. Met de 100 meter in Manchester van afgelopen vrijdag (10,94), de estafette 4x100 meter én de 200 meter in Hengelo kwam ze uit op drie starts kort na elkaar. "Dat gaat me dus nu al goed af en dat is een goed teken, want straks in Rio moet ik acht races lopen."
De sportvrouw van het jaar beleefde de FBK Games in gezelschap van familie en vrienden. "Dat heb ik nodig. Ik zit er niet op te wachten iedere wedstrijd tegen de besten ter wereld te lopen. Af en toe moet je juist de ontspanning zoeken en dan is een wedstrijd als deze ideaal." (Bron: Telegraaf 23 mei 2016)

Bestand is opgeslagen