Kiki Bertens en Robin Haase terug op Segbroek College

19/09/2019

Beide wereldtoppers speelden vorige week nog op de US Open. De agenda van Kiki, de nummer 7 van de wereld, barst uit z’n voegen, maar tóch vond ze tijd, samen met Robin Haase, voor de lancering van de campagne Nederland, tennisland van de KNLTB. Die was niet geheel toevallig op het Segbroek College, de school waar beide topsporters jaren geleden zelf als tieners rondliepen vanwege het gunstige sportklimaat.

Het was mooi om te zien dat alle leerlingen en ook de medewerkers uit de kantine alle tijd en ruimte kregen om op de foto te gaan met hun idolen.

Ondanks dat ze al minimaal 10 jaar geleden school met een diploma verlaten hebben voelde het voor allebei heel vertrouwd om weer terug te zijn. Tijdens de lunch kwamen de sterke verhalen en werd duidelijk dat ze met veel plezier terug kijken op hun tijd op het Segbroek. Zoals KIki het verwoordde: ,,De vorige keer dat ik hier was, haalde ik mijn diploma op. Nu loop ik hier weer en herken ik docenten van vroeger. Ik ben de school dankbaar, ik heb hier altijd alle medewerking gekregen. Dat maakt het nog fijner om hier weer rond te lopen.’’

Er kwam een leerling die mee had gedaan met de tennisclinic naar Robin met de vraag of hij hem wilde volgen op Instagram. Robin gaf aan dat dit uiteindelijk helemaal niet belangrijk was en dat andere dingen veel zwaarder wegen. Waarop de leerling tegen hem zie: "Voor jou niet belangrijk maar voor mij wel!"
Daar sta je dan als wereldtopper....

We kunnen terug kijken op een geslaagde lancering en een leuke leerzame clinic.

• Start campagne "Nederland, Tennisland" (Foto van Henriette Guest)
  • Selfies met Kiki
  • Robin deelt "Tenniskrijt" uit