Gerben docent CSE zilver in Rio!

12/09/2016

RIO DE JANEIRO - Gerben Last, docent van de Topsport Talentschool CSE Zwolle,  is er in zijn vierde Paralympische Spelen niet in geslaagd individueel goud te winnen op het onderdeel tafeltennis. In de finale TT9 was Laurens Devos te sterk. Na teamgoud in Athene en individueel brons in Londen is het zilver van Rio de derde Paralympische medaille voor Last.

Tegen de pas zestien jaar jonge Belgische Europees kampioen had Last het direct lastig. De eerste game ging naar Devos in 11-8. In de tweede game kwam Last met 0-5 achter, trok de stand gelijk op 6-6 maar moest de game toch aan Devos laten. Daarna was Devos niet meer te houden. De jonge Belg had schijnbaar geen enkele last van de zenuwen en trok in slechts vier minuten de game naar zich toe met 11-4. Het brons was voor de Italiaan Kalem, die in de halve finale van Last verloor.

Last vond het na de huldiging moeilijk teleurgesteld te zijn. “Je wilt je beste spel laten zien, maar tegen deze jongen was niks te beginnen. Hij won al zijn partijen met 3-0 en dan is hij de verdiende winnaar van goud.” Hij was blij met zijn derde medaille in vier deelnames aan de Paralympische Spelen. Gerben Last komt later deze Spelen opnieuw in actie, als hij met Bas Hergelink in de teamwedstrijd optreedt.